onsdag den 1. juli 2015

Min juni - 2015


I juni har jeg læst 19 bøger totalt set, hvorav 2 var lydbøger og 9 af dem var børnebøger. Juni startet med to børnebøger - nemlig Ramasjang Mysteriet og Den gamle mand og hvalen - begge to udmærkede bøger, dog i hver sin kategori. Jeg var specielt glad for den sidste! Efter det fulgte The Silkworm. Denne var jeg ret begejstret over - syntes fremdeles det er fantastisk at hun Rowling formår at skrive så godt om noget der ikke er Harry Potter. Denne var mere klassisk "whodoneit" - men det er altså ikke nødvendigvis en dårlig ting! Efter det kom Mord ved runddelen. En bog i en TBR udfordring - og en ebog jeg forøvrigt har haft i noget der føles som evigheder!
Så fulgte den børnebog mere, Den dag Leopold blev født - en dejlig lille serie om forskellige følelser. ELSKER at læse den sammen med de børn der er rundt 3 år. Så bevægede jeg mig over til det danske igen med PS. Trænger til flødeskum (og diller). Sjovt!
Og så var det på tide med børnebøger igen - det skulle jo ryddes lidt op i stakken med bøger inden jeg flytter! Så her røg Pirater i havsnød - som forøvrigt var suveræn - Sov nu, for satan (også fantastisk), Zoofabetet (som lillepigen ELSKEDE og vi var nødt til at hente på biblioteket igen) og Gravhunden, hejren og bjørnen Knud - der slet, slet, slet ikke faldt i smag her hjemme, hverken hos den store eller den lille. Det er vidst baseret på et eventyr, men det kendte vi hellere ikke!
Første lydbog var så færdigt - og hun Niamh Day er ok til at læse! - nemlig The Mystery of Mercy Close. Elsker Marian Keyes, denne var dog desværre ikke den bedste!
Nok en børnebog røg ind - nemlig Prinsessen på tærten - og denne genfortællingen kunne vi godt lide! Tiberius Tudefjæs og Skrid-Elvis var også helt ok, men hellere ikke mere. Kunne faktisk ikke huske at jeg havde læst den, så større indtryk gjorde den hellere ikke! Her var så anden lydbog færdig - og også mit lille prøveabonnement på Storytel - nemlig Matilda. KATE WINSLET er fantastisk til at læse, skal helt klart finde nogle flere lydbøger med hende.
Her var også Skyatlas færdig. Woa - det er sq en bog der vil noget! Den var ret lang, ret tung og meget forskellige. Det var altså nogle bidder der var bedre end andre! Jonas er udvalgt blev også læst - den blev reserveret før jul, og ENDELIG fik biblioteket den hjem til mig! Månedens optur var helt klart Lola og naboens søn. Det er altså ikke DYB litteratur der vil noget, men den er akkurat hvad den giver sig ud for at være! Weird things customers say in bookshops - funfun beskriver den nok best! Sidste bog der blev læst i juni var PS: Jeg elsker dig. Dette var en genlæsning, men helt bestemt en dejlig en af slagsen. Er nødt til at se filmen igen nu!

Og det var så min juni!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...